6 vrk kielto

Pilkintään liittyvä yleinen keskustelu

6 vrk kielto

ViestiKirjoittaja m.e » Pe Maalis 19, 2010 16:50

olen tehnyt piirihallitukselle aloitteen ,joka käsittääkseni käsitellään piakkoin. aloitteessani haluan että kaikkiin piirin toimintakalenteriin tuleviin pilkkikilpailuihin tulisi automaattisesti 6 vrk harjoittelukielto.
mielestäni tämä antaa tasapuolisemmat mahdollisuudet kaikille pärjätä kisoissa. kun kaikilla ei ole mahdollisuutta treenata viikolla nykyisten tiukempien työ aikojen takia. ainakin kymenlaaksossa on viimeisen 10 vuoden aikana tuo viikko treenaus mennyt pahasti monella yli.esim urajärven kisoihin muutamat treenaavat jopa useita päiviä.ymmärrän että sm-pilkkiin uhrataan aikaa ja mielestäni siinä kisassa ei tarvitsisi treenikieltoa ollenkaan olla. mutta näissä pikkukisoissa se olisi paikallaan.kilpailijoiden väheneminen on kiihtynyt viime vuosina ja paljon on jäänyt 40-50vuotiaita kavereita kisoista pois . ja uskon että tämä ylitreenaus on ainakin osasyy tähän.pistäkää viestejä tutuille hallituskavereille asiasta. olettaisin että suurin osa on samaa mieltä koska kaikkihan haluavat lähteä kisaan samalta viivalta.vai onko sittenkin niitä jotka haluavat etumatkaa.itse.tilasin jo v.kuuselalta 100 morria ja ostan ne jos tuo menee läpi.
m.e
Konkari
 
Viestit: 26
Liittynyt: To Joulu 13, 2007 14:38

Rauhoitus ?

ViestiKirjoittaja Eero LKV » Pe Maalis 19, 2010 18:41

Itse olen periaatteessa rauhoituksen kannalla,mutta esim Vääksyssä kulkee
kulkee ihmisiä koko talven niin paljon että valvonta on seuratasolla mahdotonta. Toivottavasti piirin päättäjät tekevät oikeita ratkaisuja,eivätkä
aseta seuroja mahdottaman tehtävän eteen.SM-pilkki on ihan oma lukunsa
Rakentavin terveisin entinen päättäjä.
Avatar
Eero LKV
Konkari
 
Viestit: 111
Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 16:49

joo

ViestiKirjoittaja harppa » Pe Maalis 19, 2010 20:14

:D :D Itse olisin tosi tyytyväinen jos tuo saataisiin läpi piirikokouksessa, se olisi reilu teko pilkkikansaa kohtaan. Ei se valvonta tarvitse olla tiukkaa, jos nyt joku sattuisi salaa käydä reenaamassa olisihan sillä ilmoittaumisessa kylmärinki pyllyssä onko nähty vai ei. :P :P
Heissulivei
harppa
Konkari
 
Viestit: 40
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 19:39
Paikkakunta: Kuusankoski

ViestiKirjoittaja motteripeilanen » Pe Maalis 19, 2010 21:51

Ei ainakaan multa saa tuollanen kannatusta. Itse koen sen niin, että lajista katoaa 50% mielenkiinnosta, sillä juuri se kalapaikkojen haeskelu/valinta ja kisan toteutus välineineen harjoitusten tuntemusten pohjalta on ollut se mikä lajista teki mielenkiintoisen. Edes ne harjoitukset eivät kovin usein tuottaneet toivottua tulosta, mutta se olikin vaan se 50% koko paketista. Koskaan ei kyllä ole käynnyt mielessä, että joku olisi ollut parempi ainostaan sen takia kun on harjoitellut alueella. Toisin sanoen tappiot on kyllä ollu omaa osaamattomuutta. Käytännössä tuo 6vrk kielto on ihan sitä samaa mitä useimmiten on tullu harrasteltua, kun reenit tehtiin edellisenä viikonloppuna. Miksipä ei sitä joku voisi käydä kisaviikolla ihan samanlailla reenillä, jollain voi myös olla viikonloput töitä niinkuin itelläni oli yksi viidenvuoden pätkä. Mikä ihmeen ylireenaus? Ite nostan hattua kaverille, joka on asiaansa paneutunut ja haluaa menestyä mahdollisimman hyvin. Kalat eivät ainakaan reenauksella lopu mistään järvestä ja paikkojakaan ei etukäteen jaeta. En muuten usko yhtään siihenkään visioon, että osanottajamäärät nousisivat tälläisen 6vrk harjoituskiellon avulla yhtään. Ennemminkin kilpailujen vähentäminen voisi nostaa osanottajamääriä.
Kuitenkin hyvä aihe jutusteluun. Paljonkos veikkaatte että osanottajamäärät tuolla nousisivat?
Pitkä päätyyn
motteripeilanen
Konkarimode
 
Viestit: 394
Liittynyt: Ma Joulu 03, 2007 16:53
Paikkakunta: Viiala

ViestiKirjoittaja m.e » Pe Maalis 19, 2010 23:02

joo ei seurojen tarvitse mitään väijyjä sinne rantaan laittaa kyllä aikuisten ihmisten pitää tietää mikä on oikein ja mikä väärin.eihän järjestäjät tarkista reppujakaan ennen kisaa ja silti uskon että harvalla noita vanhoja kaloja on. ja jos tuo tulisi voimaan niin en usko että kilpailuissa väkimäärät kasvavat ja että voittajien nimet paljon muuttuisivat mutta hommasta tulisi tasapuolisempaa.ja monessa pikkujärvessä tulokset paranisivat huimasti kun niitä ei ole hakattu piloille viikolla.itse en kyllä nosta kavereille hattua jotka 2-3 päivää treenaa ja laikuttavat itselleen muutaman hyvän laikun ja voittavat kisan niiden ansiosta.sinällään ihmejuttu jos joku käy puurottamassa pari päivää ennen kaiken kalan kisoja niin se katsotaan vääryydeksi ( mitä se myös on). mutta jos joku laikuttaa niin se ei ole ollenkaan niin paha.
kysymys on kuitenkin samasta asiasta ravinnon lisäämistä avannon alle.jotenkin ymmärtäisin tuon treenaamisen jos palkinnot olisivat esim samalla tasolla mitä ne oli ennen.samaa mieltä kisojen määrästä aivan liikaa.vaikka itsekin viikkokisoja järjestän niin kyllä ne pitäisi kieltää niin papoilla riittäisi vielä viikonloppunakin virtaa.
m.e
Konkari
 
Viestit: 26
Liittynyt: To Joulu 13, 2007 14:38

ViestiKirjoittaja m.e » Ti Maalis 30, 2010 11:00

vielä vahvistamattomien tietojen mukaan piirin järjestämiin kisoihin tulisi 5-6 arkipäivän harjoittelukielto.eli antaa päivätyöläisille tasavertaiset asemat harjoitteluun.vielä kun kaikki seurat jotka pitävät kisoja lähtisivät mukaan tuohon niin voisi aloittaa harjoittelun uudelleen.
m.e
Konkari
 
Viestit: 26
Liittynyt: To Joulu 13, 2007 14:38


Paluu Pilkinnästä yleisesti

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa